fredag 28 maj 2010

Hälleflundra expressen!!


När jag tillslut var nöjd med allt fotande efter tumlarna så bestämde jag mig för att testa lyckan på hälleflundra. Det tog inte lång tid innan det small till i en av gästernas spö och en "typisk" hälleflundra rusning! Och efter 10 minuters fight så landas en fin flundra på runt 20 kilo!
Några minuter senare så var det min tur! Först känner man ett litet nafs i jiggen, jag sänker snabbt ner jiggen någon decimeter och SMACK! Ett kraftig mothugg som sedan följs av en riktigt nice rusning! Nu var det hälleflundra! Det var en 14 kilos, inte ett monster, men det var en trevlig fisk på spöt. Senare följs det av ett trippelhugg med hälleflundra. helt sjukt fiske! Snacka om att hitta rätt plats =) Veckan summeras till 20 landade hälleflundror i Guidebåten, och namnet Hälleflundra expressen var ett faktum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar