tisdag 15 juni 2010

Bensinen tar slut


Vädret såg bra ut, äntligen så skulle vi kunna dra ut på en lång tur! Tiden var satt och gästerna var laddade! Någon timme innan avfärd ringer en av gästerna och säger att bensinen är slut i byn.. Det är inte sant, hur kan det vara möjligt? Hur kan bensinen ta slut i byn?
Många frågetecken och funderingar flög runt i huvudet..
Efter en stunds tänkande så kom jag fram till att det bästa vore att åka till grannbyn för att tanka upp bensindunkar till alla gästerna.
Men det var inte så lätt som jag hade tänkt mig. Med varken bil eller släp så blev jag tvungen att försöka låna och som tur va så lyckades jag ragga upp både bil och släp ganska fort. Därefter åkte vi till grannbyn som ligger några mil bort för att tanka några hundra liter bensin i 20 liters dunkar. Det tog tid, men till slut så hade vi lyckats få fram bensin till samtliga båtar och långturen blev av!
-Det ända man hörde var att Du är guide du måste fixa! Och självklart gör man allt i sin makt att ordna det, denna gången gick det väl, hoppas det inte händer igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar