söndag 25 juli 2010

60 Kg Hälleflundran!


ÄNTLIGEN!
Efter många timmars nötande efter den eftertraktade Hälleflundran så satt den äntligen på kroken!
Det blev en legendarisk fisketur, där alla gästerna fick personbästa på hälleflundra och sist men inte minst så fick även jag personbästa!
Väl i båten mättes den till 161 cm och kan beräknas enligt tabell till ca 60 Kilo!
Självklart så var det Catch and Release!

Jag slår ett slag för att leta efter nya platser! Våga chansa, och du kanske lyckas pricka rätt som vi gjorde idag!















Jag har många att tacka för denna storfångst!
Framför allt vill jag tacka besättningen som gjorde ett lysande jobb när det gällde att landa flundran, Speciellt tack till Stefan som tailade Flundran!
Jag vill också passa på att tacka gästen Patrik Oveland som var här förra veckan och lyckades fånga en 33 kilos flundra och som tack fick jag hans jigg, det var också denna Vita stormjigg som lurade upp min 60 kilos!
Har många fler att tacka för denna fångst, vilken dag!! Vilka minnen!! Fler bilder samt en filmsekvense på drillning, landning och återutsättning av flundran kommer att läggas upp inom kort!
Over and out!

2 kommentarer:

  1. Det där är ganska häftigt alltså. Du ser ut att ha det grymt och jag gillar bloggen :)

    SvaraRadera